پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

فیلتر شنی چیست؟

فیلتر شنی چیست؟

فیلترهای شنی چند رسانه ای روشی کم هزینه هستند که برای حذف جامدات معلق مانند سیلت، خاک رس، کلوئیدی در آب ترجیح داده می شود. مواد جامد آلی و معدنی را که ممکن است باعث کدورت آب شوند را فیلتر می کند و آنها را قابل استفاده می کند. اگرچه در بسیاری از مناطق مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، اما موثرترین روش به ویژه برای از بین بردن کدورت موجود در آب است.

اگرچه فیلتر شنی چند رسانه ای در مرحله پیش تصفیه آب های زیرزمینی و سطحی ترجیح داده می شود، اما می توان از آنها در سیستم های تصفیه فاضلاب برای حذف کدورت آب تصفیه شده نیز استفاده کرد. فاکتورهای فیلتر شنی چندرسانه ای که درجه عملکرد و فیلتراسیون آن بسته به عوامل مختلف متفاوت است نیز تغییر می کند. وجود این فاکتورها در مراحل کافی به این معنی است که می توانید به آب با خلوص دلخواه برسید. با مراجعه به وب سایت مهتاب گستر، می توانید اطلاعات دقیقی در مورد هر تجهیز صنعتی در حوزه تصفیه آب و فاضلاب که نیاز دارید بیابید.

فیلتر شنی چند رسانه ای چگونه کار می کند؟

از آنجایی که فیلتر شنی چندرسانه ای دارای لایه های مختلفی است، به راحتی می تواند عوامل آلاینده موجود در آب را فیلتر کند. نرخ های فیلتراسیون انتخاب شده با مشاهده میزان آلودگی آب و عوامل آلاینده نیز به این ترتیب تعیین می شوند. این سیستم که می تواند به طور کامل اتوماتیک عمل کند، بسته به زمان و اختلاف فشار، شستشوی معکوس را نیز به صورت خودکار انجام می دهد. به لطف این فرآیند ، فیلتر شنی استخر ذرات را از آب تمیز نگه می دارد. هنگامی که تمیز می شود و به حد اشباع می رسد، از عملکرد ناکارآمد جلوگیری می شود. فیلترهای شنی چند رسانه ای دارای مخازن مصنوعی و شیرهای چند طرفه هستند. دلیل این امر این است که به دلیل دبی کم در جریان آب اختلالی ایجاد نمی شود. جدای از این، در صورت استفاده از دبی بالا، به صورت اختیاری می توان از مخازن گالوانیزه با روکش اپوکسی یا ظروف ساخته شده از فولاد ضد زنگ استفاده کرد.

فیلترهای شنی چند رسانه ای دارای فیلترهای تک یا دو مخزن هستند که به صورت موازی کار می کنند. در سیستم هایی با یک مخزن، ستون فیلتر از کوارتز و ماسه چند درجه تشکیل شده است. فرآیند شستشوی معکوس را می توان با توجه به زمان و اختلاف فشار تنظیم کرد. در مدل های تک مخزن، جریان آب سیستم در طی فرآیند شستشوی معکوس متوقف می شود. در سیستم هایی که دو مخزن به صورت موازی کار می کنند، شستشوی معکوس با کمک آب تصفیه شده که به نوبه خود از مخزن دیگر عبور می کند، انجام می شود.

شرایط لازم برای عملکرد کارآمد فیلتر شنی چند رسانه ای:

فیلترهای شنی چند رسانه ای موثرترین روشی هستند که به ویژه برای حذف کدورت آب ترجیح داده می شود. از آنجایی که دبی مشخصی در طول دوره فیلتراسیون مورد نیاز است، سیستم مناسب مورد نیاز است. برای اینکه فیلتراسیون موفقیت آمیز باشد، باید یک فیلتر با توجه به آب تصفیه شده ترجیح داده شود، زیرا ساختار جامدات معلق و موادی که باعث کدورت در آب می شوند نیز می توانند بر سیستم کار تأثیر بگذارند. علاوه بر این، آب مورد نظر برای فیلتر شدن در سیستم فیلتر شنی چند رسانه ای باید دارای خواص خاصی باشد. آبی که بتواند این ویژگی ها را به طور کامل برآورده کند، یک آپشن تصفیه تقریباً عالی خواهد داشت. علاوه بر این ویژگی ها، میزان آب مورد نیاز برای مرحله شستشوی معکوس پس از فرآیند باید به درستی تامین شود. اگر همه این شرایط رعایت شود، می توان آب با خلوص مطلوب را به دست آورد. اگر می خواهید اطلاعات دقیقی در مورد فیلتر شنی چند رسانه ای کسب کنید، می توانید با ما تماس بگیرید.

فیلتر چند رسانه ای برای چه منظوری استفاده می شود؟

فیلترهای شنی چند رسانه ای بسیار مورد استقبال کاربران و مشتریان می باشند زیرا به راحتی با شستشوی معکوس تمیز می شوند و این فرآیند شستشوی معکوس به صورت خودکار انجام می شود. فیلترهای چندرسانه ای به دلیل ویژگی احیا کننده، مزیت زیادی نسبت به سایر روش های تصفیه دارند. این فیلترها که ذرات تصفیه شده از آب در آنها نگهداری می شوند باید از ذرات انباشته شده پاک شوند. بنابراین فرآیند بازسازی تضمین می کند که عملکرد فیلترها بازیابی می شود. اگرچه در بسیاری از مناطق مختلف استفاده می شود، اما به طور کلی برای فیلتر کردن آب های با ظرفیت بالا ترجیح داده می شود. اگر می خواهید اطلاعات دقیقی در مورد فیلتر شنی چند رسانه ای کسب کنید و پاسخ تمام سوالات خود را بیابید، می توانید با ما تماس بگیرید.

استفاده از فیلتر چند رسانه ای؟

فیلترهای شنی چند رسانه ای یکی از روش های فیلتراسیونی است که معمولا در مناطق صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. در فرآیندهای تصفیه آب چاه و همچنین آب های سطحی کدر و رسوبی مانند رودخانه ها، دریاچه ها و نهرها ترجیح داده می شود. علاوه بر اینها می توان از روش فیلتر شنی چندرسانه ای برای پیش تصفیه قبل از سختی گیر آب و سیستم های تصفیه که با سیستم های غشایی اسمز معکوس مانند اسمز معکوس کار می کنند استفاده کرد. این روش همچنین می تواند به عنوان آخرین مرحله در فرآیندهای تصفیه فاضلاب تصفیه شده و آب استخر ترجیح داده شود. به طور کلی، این یک روش ترجیحی برای فیلتر کردن آب های رسوبی با مواد جامد معلق است.

مزایای فیلتر شنی چند رسانه ای:

فیلتر شنی چند رسانه ای یکی از سیستم هایی است که هزینه عملیاتی پایینی دارد. از آنجایی که این یک سیستم خودکار است، هیچ نیاز انسانی وجود ندارد. فرآیند بازسازی نیز به صورت خودکار به همین ترتیب انجام می شود. به همین دلیل یکی از سودمندترین سیستم ها می باشد..

ویژگی های فیلتر چند رسانه ای

فیلتر شنی چندرسانه ای مجهز به سیستم شیر اتوماتیک قابل برنامه ریزی و همچنین دارای بدنه زخمی فیبر مقاوم در برابر خوردگی است. این دستگاه با تایمر شستشوی معکوس اتوماتیک اسمز معکوس، با حداکثر فشار تست 10 بار و حداکثر دمای عملیاتی 40 درجه سانتیگراد کار می کند. اگر می خواهید اطلاعات دقیقی در مورد این سیستم که دارای محتوای رسانه ای در 4 سایز مختلف است به دست آورید، می توانید از طریق شماره تلفن های ما در وب سایت ما با ما تماس بگیرید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد